vrijdag 27 november 2009

Onze laatste dag, met een Middeleeuws feest!



Deze morgen moesten we al onze kindjes wekken. Ze sliepen allemaal nog als roosjes! Maar geen medelijden, de nieuwe dag riep ons op om als echte Middeleeuwers op stap te gaan. We trokken allen onze mooiste kostuums aan en verschenen in vol ornaat aan het ontbijt nadat we de kamers hadden opgeruimd.
De laatste dag al !!!
We trokken nogmaals naar de St.-Pietersabdij. Daar valt dan ook enorm veel te beleven! Deze keer gingen we Middeleeuwse gerechten koken en wat bijleren over de tafelmanieren in die tijd. We bereidden appelmoes met geklopt eiwit en peertjes, gevuld met slagroom. Echte snoepers waren het al in de Middeleeuwen!
Na de workshop volgde ons Middeleeuws feest. Onze eigen bereide gerechten werden aangevuld met soep en brood en smullen deden we! Na de maaltijd dansten we onze hofdans. Een leuk feest !!!
Een lange wandeling bracht ons daarna naar onze laatste activiteit : een ambacht uit de Middeleeuwen. In het MIAT kregen we een rondleiding en leerden we enorm veel over het spinnen van draden en het weven van stoffen. Daarna gingen we zelf aan de slag. Met mooie kleuren wol weefden we op ons eigen weefgetouw. Ons werkje raakte helaas niet klaar (weven vraagt tijd!), maar we namen het mee om het thuis af te werken.
Een laatste tocht door de regen om in de jeugdherberg onze valiezen te halen en in de teletijdmachine te stappen richting Beveren anno 2009.
Het was een fantastische driedaagse.

5 opmerkingen:

Sarah zei

Stadsklassen vond ik leuk! In het belfort beklommen we een trap met 278 treden, we hielpen een ridder in het Gravensteen en ik vond het cool toen we een heks opriepen. Ik vond het jammer van het weer en ik vond het eten niet zo lekker

Jordy zei

Ik vond het belfort super super leuk. Axel werd tot abt verkozen, tof! De film 'Kruistocht in spijkerbroek' vond ik ook geweldig. Het eten was lekker, vooral die pannenkoek!

David zei

Ik vond het drie leuke dagen. We hebben veel gelachen! Zo samen slapen was ook tof

Sandro zei

Ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Ik vond het meer dan super leuk!!!!!!!!!!

Kato, Gitte en Alixe zei

Wij vonden het super! Op onze kamer konden we 's avonds niet stoppen met babbelen en lachen. De activiteiten waren tof! Wij willen nog eens op stadsklassen!