woensdag 2 maart 2011

St-Rafaël Izegem: onze laatste dag


Beste fans,

Eerst en vooral willen we alle ouders, leerkrachten en alle anderen danken voor de vele fijne reacties en het vertrouwen in ons. Onze laatste dag is helaas al aangebroken. Deze morgen hebben we de leerlingen ondergedompeld in de muziek- en mediawereld. De ene groep maakte kennis met een sampler, een mengpaneel en een elektronische drum. Daarna schreven ze in groepjes een tekst voor een rapsong. Dat lied werd dan onder begeleiding in een professionele studio opgenomen. Het resultaat zal je later wel te horen krijgen.
De andere groep werkte een radioprogramma uit. De leerlingen werden verdeeld in een aantal groepjes en gingen als echte redacteurs aan het werk. De teksten voor het nieuws, interviews, reclame, telefoonquiz, … werden uitgeschreven en dan opgenomen in een studio. Een tweetal leerlingen praatten het geheel aan elkaar tot een echt radioprogramma.
Op dit moment hebben de onze lunch gehad in het studentenrestaurant, in de o zo bekende Overpoortstraat.
Deze namiddag verkennen we ‘De wereld van Kina’. Vele kinderen zijn benieuwd naar het verhaal van de bloemetjes en bijtjes. Dus zou het wel eens kunnen gebeuren dat ze jullie de komende dagen bestoken met allerhande vragen ……

Groeten en tot een vanavond!


Foto's van vandaag vind je in het album hieronder:
St-Rafaël Izegem

10 opmerkingen:

Meester Klaas zei

Beste vijfdeklassers en collega's,

Zo te zien hebben jullie een sublieme tijd achter de rug daar in Gent. De foto's zijn echt tof, ben al benieuwd naar meer verhalen...

Groetjes!
mr. Klaas

Pepijn Vandaele zei

Ik ben net thuis gekomen en vind het jammer maar ook leuk. Kijk al uit naar carnaval. Nogmaals bedankt aan de directie en leerkrachten en natuurlijk ook aan Thomas en iedereen van het STAM, Ferre en iedereen bij radio urGent, iedereen bij de Draecke en alle andere medewerkers.

Peace !!!!!
Pepijn (5A)

juf Ann zei

VREE WIJZE STADSKLASSEN!!!
Blij dat we allemaal met een big smile en heelhuids terug thuis zijn!!!

En vroeg jullie bedjes in ;-)

juf Ann

Elias Termote zei

3 supertoffe dagen waar we veel bijleerden, maar nu ga ik slapen en dromen...
Groetjes , Elias x

simon en jeroen zei

het was supertof, ik heb enorm genoten van het radioprogramma en het bezoek aant gravensteen. Aan allen bedankt voor de toffe klasuitstap

Anoniem zei

Dankjewel iedereen en in het bijzonder de juffen/school en mensen uit Gent voor deze fantastische stadsklassen! Ik vond het reuze!
Helena

Anoniem zei

Een blijk van oprechte dank aan alle medewerkers voor de goede zorgen en het welslagen van dit driedaags avontuur!
Els (mama van Helena)

Juf Nathalie zei

Beste leerlingen en juffen,

het zag er alleszins allemaal heel leuk uit. Aan de gezichten van de leerlingen te zien, hebben ze zich ook heel goed geamuseerd. De foto's en de filmpjes zijn alvast een leuke herinnering aan een toffe driedaagse.

Groetjes
Juf Nathalie

Suzanne zei

Ik vond de stadsklassen supertof!!
We hebben veel avonturen beleeft!
Ik heb me daar nooit verveeld,
en de juffen hebben ook veel mooie foto's getrokken!
Ik heb veel bijgeleerd!
Vele groetjes,
Suzanne

Suzanne zei

Ik vond de stadsklassen supertof!!
We hebben veel avonturen beleeft!
Ik heb me daar nooit verveeld,
en de juffen hebben ook veel mooie foto's getrokken!
Ik heb veel bijgeleerd!
Vele groetjes,
Suzanne