dinsdag 28 februari 2012

De Ark Maldegem: onze eerste dag!


lieve oudertjes en sympathisanten van ons,
Het is zover, onze eerste dag zit erop...
en wat voor één!
Eens onze zakken en tassen aan de jeugdherberg afgezet, begonnen de
activiteiten al. 5A en 5C trokken samen naar de moskee.
We moesten onze schoenen uitdoen om op de matten te mogen lopen.
We kregen eerst wat meer uitleg over de moskee en de Islam.
Daarna proefden we voor het eerst muntthee en beschilderden we onze
handen met henna.
5B en 5D kregen eerst een rondleiding door Gent.
We bezochten eerst de Sint-Baafskathedraal.
Wij kwamen daar te weten dat er onder de kathedraal nog een kleine
oude crypte ligt.
Daarna wandelden we door naar het grafittistraatje.
In de namiddag wisselden we van activiteit en is 5D naar de
radioworkshop gegaan.
Het was allemaal heel leerzaam.
Janelle, Laura en Justine.


Foto's van vandaag vind je in het album hieronder:
De Ark Maldegem

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey hey iedereen,

Tussen de papflessen en luiers door heb ik toch even de tijd gevonden om te kijken hoe jullie het stellen daar in Gent. Hopelijk hebben jullie je al goed geamuseerd en veel bijgeleerd? Ik mis jullie en de leuke activiteiten wel een beetje hoor... Geniet morgen nog van de laatste dag en opgelet voor ridders en jonkvrouwen die misschien wel om de hoek loeren ;-)
Lieve groetjes,
Juf Carmen en een knuffeltje van Justine...
In bijzonder aan 5C: ik kom binnenkort eens langs!

Aagje Steijaert zei

Dag Roan (en vriendjes natuurlijk)
Er was even paniek want de router deed het niet en ik kon niet op internet... Ik mis mijn computertovenaar dus héél erg. Gelukkig kon papa even helpen hebben we alles weer aan de praat gekregen.
het is hier vreselijk stil zonder je, een ochtend zonder humeurige Ro-Wan Kenobi is géén ochtend hoor!
Gelukkig zag ik daarnet het puntje van je muts én een streepje van je jas op één van de foto's, het hart maakte een sprongetje hé ;-)
Ik hoop dat je Gent super-interessant vindt en dat je morgenavond massa's leuke verhalen hebt voor ons.
Dikke knuffel van mama, papa, Raven, Teabor, Amélie, Jimi en Janis en ... van Mimi natuurlijk. xxx

raven zusie zei

Hoi broertje
Ist lleuk
Doe de groetjes aan emilia en leonie
Groetjes zusje raafje