maandag 6 maart 2017

Sint Jan in Emero - dag 1








Nadat we allen goed toegekomen waren, kon ons avontuur beginnen!
Vandaag was een super toffe dag! We bezochten samen het STAM, waar we even terug gingen in de tijd, en leerden hoe deze prachtige stad ontstond. Daarna mochten we onze benen nog wat losgooien en maakten we een heuse wandeling in Gent.

En dan het langverwachte moment… onze kamers installeren! Hier vroegen we al een hele dag naar :D! Nadat we deze hadden geïnstalleerd, konden we met een gerust hart een pizza gaan eten! Hmmm!
Tot slot genoten we van een bootjestocht op de Leie. 
Nog even tot rust komen, en dan naar dromenland trekken om onze batterijen op te laden voor een actieve dag morgen!

Nog even een aantal ‘stadsontdekkers’ aan het woord:
Rune: ‘Vandaag was heel leuk! We hebben veel bijgeleerd over de geschiedenis van Gent. De bootjestocht was de max! Maar de vrije tijd op de kamer ook!’
Kenzo: ‘De bootjestocht was het super tof, maar wel heel koud! In de gebouwen gaan waar Karel V geweest is, was heel spannend!’
Kiënna: ‘Ik vond het ontdekken van de kamers heel leuk, want dan kon ik eens uitrusten van al dat stappen! De bootjestocht was super tof, maar de bankjes waren wel nat, oeps! Gelukkig regende het niet tijdens onze tocht!’
Esthé: ‘De bootjestocht vond ik het leukste vandaag. Het stadsmuseum vond ik de ‘luchtfoto’s’ super tof!’
Merel:’ De bootjestocht was gezellig. De wandeling was vermoeiend, maar wel leuk! Deze ging over de kinderrechten. In het Gravensteen vond ik de uitleg interessant, net als in het stadsmuseum. ‘
Milan: ‘Ik vond het heel fijn om de kamers te mogen zien, we hebben een super leuk uitzicht! Het stadsmuseum was heel fijn, daar zagen we een oud en een nieuw gedeelte van Gent. Tof! Gent is op verschillende plaatsen ontstaan. Wist je dat de naam Gent afkomstig is van Ganda? Dat is de samenvloeiiing van de Leie en de Schelde. 

 Foto’s van vandaag vind je hier.

Geen opmerkingen: