donderdag 11 maart 2010

De tweede dag van onze stadsklas


Hier zijn we terug met een verslagje van onze belevenissen van vandaag!!!!!
Deze morgen opgestaan met nog half gezwollen oogjes, vermoeide gezichtjes … Lekker ontbijtje en daarna… KOUD, KOUD, KOUD… op stap dus!!
De ene groep vertrok voor een wandeling doorheen de stad op zoek naar grafitti en zijn betekenis! Half versteven leerden we het verschil kennen tussen “tags” en “ master-pieces”! We genoten met volle teugen!
Ondertussen was de andere groep aan het werk in het MSK! Ze ontdekten er een aantal kunstwerken en konden nadien zelf aan de slag! Het resultaat zullen jullie bij aankomst wel kunnen bewonderen!
Daarna trokken beide groepen opnieuw richting jeugdherberg voor een heerlijke lunch! Nadat de buikjes gevuld waren, konden we er weer tegenaan!

Groep 1 trok richting “Bijloke” waar we uitleg kregen over het muziekcentrum! Terwijl Mevr. Kerkhof en Mevr. Vanaudenaerde even tot rust kwamen, begeleidden Mevr. Boone en Mevr. Vanderschaeve de groep!
Ondertussen trokken de leraars met groep 2 rond op zoek naar grafitti!
En dan kwam EINDELIJK het “specialletje”!!! Met kano’s keerden we terug naar de jeugdherberg! Heerlijk!
Moe, maar heel voldaan wachtte ons een lekkere maaltijd!!
Ondertussen sijpelde het bezoek binnen… Enkele collega’s komen ons vanavond gezelschap houden.
We mogen niet vergeten dat deze middag ook Dhr. Stellamans met de fiets arriveerde. Vier lange uren was hij onderweg om ons te zien!
Als afsluiter van de dag mogen we straks nog naar de film “Madagascar” kijken.
We vinden het jammer dat het morgen al de laatste dag is… snif…

In het fotoalbum bij het bericht van gisteren vind je enkele nieuwe foto's van vandaag.

16 opmerkingen:

Lieve Verfaillie zei

Goeie morgen allemaal,

Weet je, ik ben zo een beetje jaloers als ik dit allemaal lees.
Allemaal zo'n toffe dingen . Niels, en jij was kapitein bij de bootjes ! Mooie foto, hoor !
Ik wens jullie allen nog een mooie laatste dag en een goede reis richting Torhout.

Heel veel groeten,
Lieve

Geert Deceuninck zei

Een heel goeie morgen!
Zo te zien weer een heel leuke en leerrijke driedaagse. Mooie foto's!Volgende week ben ik terug op school en ben benieuwd naar jullie verhalen en reacties. Jullie hebben in Gent met muurkunst kennis gemaakt. Daar gaan wij in de les P.O. een opdracht over maken. Maak er nog een fijne laatste dag van. Tot volgende week.
Geert Deceuninck

Anoniem zei

Hallo Bryan en vriendjes,
Het is bijna zover na weken van verlangen zit jullie driedaagse er jammergenoeg bijna op. Geniet nog van de laatste uurtjes en terug thuis staat je nog een dikke knuffel te wachten.
Vele groetjes en tot straks
dikke kus mama

rens goens zei

hallo
de laatste dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

ik ben heel moe
en als ik thuis kom dan kruip ik in mij bed we hebbben naar de museu van schoone kunsten geweest saai saai saai saai saai grt michael

jochen zei

jow twas bere leuk
!!!!

Anoniem zei

we zijn naar het museum van soone kunst twas tof (grt rens)

Anoniem zei

jow twas bere saai

Anoniem zei

hhahahahahaahihihihiih ik stond er bij en ik keek er na

jochen zei

het leukste vond ik kano varen

Anoniem zei

hallo we hebben van daag een collage gemaakt van onze foto's in stadsklassen en vanmorgen hebben we naar een museum geweest dan hebben we gegeten en dat was ook leuk in het citadelpark daar hebben we ook verstoppertje gespeeld en tikkertje
maar toch van ik het leukste het gravensteen in gent
grtjes jakke

Anoniem zei

hallo het was bere tof

Anoniem zei

WE VONDEN HET SUPPER LEUK OP DRIE DAAGSE XXX VEELE GROETJES VAN KELLY CASIER EN ELINE GOEMAERE

je weet het niet zei

het was toffff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Michiel zei

tis een leuke websate en de stadsklassen was ook heel leuk het eeneste wat moet uit de plenging weg gaan vind ik de grafitie tocht het was veel te kout om dat te doen het moet warmer zijn o.k.
groe.Michiel

Gianni Vanhoutte zei

ik vond de drie daagse de max da kanovaren dat vond ik heel hele leukste ik zou mijn eerste middelbaar opnieuw doen om stadsklassen weer mee te maken

Groetjes,Gianni
klas:120